Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ
POLICKÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce je Badatelský přístup k výuce praktických činností na 1. stupni ZŠ. První část práce se zabývá charakteristikou technického vzdělávání a součástí této kapitoly je i seznámení s pojmem technika a technická gramotnost. Následuje kapitola věnovaná Rámcově vzdělávacímu programu a jeho vzdělávacím oblastem, ve kterých lze BOV uplatnit. Další kapitola vymezuje pojem BOV a seznamuje s jejími úrovněmi a fázemi. Poslední úsek teoretické části patří charakteristice metod experimentu, pokusu a pozorování. V praktické části se nachází pět výukových námětů pro začlenění BOV do výuky na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí každého námětu je příprava na vyučování se všemi nezbytnými informacemi.
Specifika výuky předmětu Praktické činnosti na málotřídní škole
DRAŽANOVÁ, Dana
Diplomová práce s názvem Specifika výuky Pracovních činností na málotřídní škole je zaměřena na vytvoření několika výukových námětů pro předmět Praktické činnosti na málotřídní škole s důrazem na diferenciaci náročnosti činností pro jednotlivé ročníky. V teoretické části jsou obsaženy poznatky o úrovni myšlení u žáků primární školy a jejich schopnostech učit se. Dále se práce zabývá podstatou konstruktivismu, ze kterého vzdělávací oblast Člověk a svět práce vychází především, obsahem této vzdělávací oblasti a jejími cíli. Další kapitolu tvoří charakteristika předmětu Pracovní činnosti a pojmu technická gramotnost, jež spolu úzce souvisí. V poslední kapitole jsou zmíněny alternativní rysy málotřídní školy, pro kterou jsou zpracované činnosti navrženy. V praktické části je uvedeno pět výukových námětů s činnostmi diferencovanými podle jednotlivých ročníků málotřídní školy v rozsahu 3. 5. třídy a u čtyř jejich provedení. Praktickou část uzavírají odpovědi na několik otázek zjišťujících názory učitelek ze dvou jihočeských málotřídních škol na realizované hodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.